φωτογραφίες από το eBay
στρατιωτικού περιεχομένου
Ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών... Οι φωτογραφίες που κατά καιρούς βγαίνουν σε πλειστηριασμό στο eBay... Συμπληρώνουν κομμάτια κάποιου παζλ που σε άλλες εποχές θα παρέμεινε μισοτελειωμένο, δίνουν μοντελιστικές ιδέες, ευφραίνουν τους οφθαλμούς (μοντελιστικά βρε!), άλλες είναι απλά ενδιαφέρουσες... Άλλες φορές σε κάνουν να αναφωνείς ΑΑΑΑΑ!!!, άλλες πάλι απλώς α!...
Χρόνια θεατής -ελάχιστες φορές αγοραστής- έχω αποθηκεύσει στο σκληρό μου δίσκο ένα αξιοσέβαστο αριθμό από αυτές. Αποφάσισα λοιπόν να «ανεβάσω» στην ιστοσελίδα μερικές... Έτσι δοκιμαστικά... Δεν ξέρω καν αν αυτό που κάνω είναι απόλυτα νόμιμο... Με κάθε σεβασμό στα πνευματικά δικαιώματα των κατόχων (α ρε τυχεροί...) και με το σκεπτικό ότι οι συγκεκριμένοι πλειστηριασμοί έχουν τελειώσει, κάποιοι πάνω από 10 χρόνια, προχωράω και ελπίζω να μην βομβαρδιστώ με αγωγές...
Αθήνα - Γερμανική Κατοχή
Ερμού και Πλατεία Ασωμάτων
Οι Γερμανοί στην Αθήνα, Απρίλιος 1941
Παρέλαση μπροστά από τον μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη...
«Δυάρια», «Τριάρια» G,
SdKfz 7 με 10.5cm sK18
SdKfz 251 Ausf.A με 10.5cm leFH18
SdKfz 263, PzFuWg (8-rad) και leichter Scheinwerferkraftwagen I (Kfz.83) με Flakscheinwerfer 60cm
Mercedes-Benz Type L 3000 και m.gl.Pkw. (Kfz. 12)
Η Ιταλική παρουσία...
Fiat 508 Coloniale, FIAT 626 και Gilera 500 LTE (;)
Παρελάσεων συνέχεια... (2)
StuG.III Ausf.F/8, Carro Veloce CV 33/35 (με Γερμανικό πλήρωμα και αριθμούς κυκλοφορίας;),
SdKfz 9 'Famo' με 15.2cm KH 433/1 (r). Μπροστά από τα Προπύλαια ένα Opel Admiralμε τον -μετέπειτα
αρχηγό του ΝΑΤΟ για το διάστημα 1957-1963- στρατηγό Hans Speidel.
Παρελάσεων συνέχεια... (3)
Ολυμπιείο / Στύλοι του Ολυμπίου Διός
Πανεπιστημίου - Προπύλαια
Οι φοίνικες σε νεαρή ηλικία...
Εύζωνες επί Κατοχής; (Θερινή και χειμερινή στολή)
Εύζωνες των Ταγμάτων Ασφαλείας (ή Ταγμάτων Ευζώνων
κατά την επίσημη ονομασία τους). Μόνο η στολή
ήταν κοινή με τη Φρουρά του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη
(Βασιλική Φρουρά)...
Παναθηναϊκό Στάδιο / Καλλιμάρμαρο
Το κορινθιακού ρυθμού πρόπυλο κατασκευάστηκε ενόψει των Μεσοολυμπιακών Αγώνων του 1906
(μάλλον από μίγμα μαρμαρόσκονης και ελαφρόπετρας με γύψο) και διατηρήθηκε ως το 1952,
οπότε και κατεδαφίστηκε. Δεξιά ένα Opel Kapitän του 1939
Σταδίου - Κοραή
Από τα κτήρια στην αριστερή πλευρά του δρόμου έχει σωθεί μόνο το Μέγαρο
του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Πανεπιστημίου 37 & Κοραή 7). Δεξιά
στη γωνία Κοραή και Σταδίου το Ξενοδοχείον Grand Hôtel d'Athènes με το
ανθοπωλείο του Βιτζηλαίου στο ισόγειο
Πλατεία Συντάγματος
Ιταλική Στρατιωτική μπάντα και πάρκινγ πρώην συμμαχικών αυτοκινήτων
Απο ψηλά...
Ακρόπολις και Λυκαβηττός. Το 3.7cm FlaK 36 σημαδεύει την κατεχόμενη Αθήνα. Ακριβώς από κάτω το Μέγαρο
του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, η οδός Βουκουρεστίου και η οδός Δημοκρίτου.
Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας & Πλουτάρχου
Αριστερά μόλις που φαίνεται ο ναός του Αγίου Νικολάου του Πτωχοκομείου
Αντιπροσωπεία Ford, Λ. Συγγρού 97 (1934-1936)
Το συγκεκριμένο κτήριο σχεδίασε ο Γεώργιος Κοντολέων.
Soldatenkino 'Viktoria' - Kino 'Apollo'
Κινηματοθέατρο «Αττικόν», επί της Σταδίου 19-21, τραγικά επίκαιρο αυτές τις μέρες... Απέναντι και λίγο χαμηλότερα
επί της Σταδίου, ο κινηματογράφος «Απόλλων» γλίτωσε τη «στράτευση»...
Θεσσαλονίκη - Γερμανική Κατοχή
Νέα Μηχανιώνα - Γερμανική Πυροβολαρχία
Επάκτια πυροβολαρχία με πυροβόλα (203mm Krupp;) σε πύργους, πιθανώς από κάποιο παροπλισμένο πλοίο
πηγές: www.fortifications.gr και forum.axishistory.com
Κρήτη - Γερμανική Κατοχή
Το «Γερμανικό πουλί», Μάλεμε
Στήθηκε το 1941 από τις Γερμανικές κατοχικές αρχές στην τοποθεσία Παρηγοριά, λίγο έξω από τα Χανιά,
για να τιμήσουν τη νικηφόρα γι' αυτούς Μάχη της Κρήτης.
Αεροδρόμιο Μάλεμε
Junkers Ju 52/3m και αναμεσά του πιθανώς ένα Νοσοκομιακό Horch-830Bl Kfz-31
Λήμνος - Γερμανική Κατοχή
Λήμνος - Μυρίνα - Κάστρο
Οι Γερμανοί αποβιβάζονται στη Λήμνο στις 25 Απριλίου του 1941 και αποχωρούν στις 16 Οκτωβρίου 1944
Ελλάδα, γενικώς και αορίστως... - Γερμανική Κατοχή
Ελληνικές πινακίδες, άγνωστα τοπία...
και η αναζήτση για το που και το πότε συνεχίζεται... Καμμιά ιδέα;
Αεροπορικά...
Junkers G.38
Το πρώτο από τα δύο Junkers G.38 με τον κωδικό D2000 (μετέπειτα D-AZUR) προσγειώνεται στο αεροδρόμιου του Τατοΐου το 1931,
ένα χρόνο πριν την «κάθοδο» της Lufthansa στα Βαλκάνια και στην Ελλάδα. Κατά τραγική ειρωνεία το δεύτερο G.38 (D2500 / D-APIS) καταστρέφεται στο ίδιο αεροδρόμιο, στις 17 Μαΐου1941, από Βρετανικά Wellingtons. Το D2000 επισκέπτεται την Ελλάδα για άλλη μια φορά
το 1936, στα πλαίσια της 10ης Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης...
© Δημήτρης Λαμπαδίτης, 2012